EĞİTİM VE ÖĞRETİM

EĞİTİM VE ÖĞRETİM

 

ANASINIFIMIZ 5 VE 6  YAŞ  ÇOCUKLARI İÇİN  SABAH VE ÖĞLEN GRUBU OLARAK İKİLİ SİSTEMDE  EĞİTİM VERMEKTEDİR.ÜÇ ŞUBEMİZ SABAH GRUBUNDA 3 ŞUBEMİZ ÖĞLEN GRUBUNDA OLMAK ÜZERE TOPLAM 6 ŞUBEMİZ BULUNMAKTADIR. ANASINIFIMIZDA VERİLEN EĞİTİMİN İÇERİĞİ AŞAĞIDA BELİRTİLDİĞİ GİBİDİR.

 

  • SANAT ÇALIŞMALARI

  • SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ

  • TÜRKÇE-DİL ETKİNLİKLERİ

  • ŞARKI

  • TEKERLEME

  • BİLMECE

  • HİKÂYELER

  • OKUMA-YAZMA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

  • ÇİZGİ ÇALIŞMALARI

  • KAVRAM ÇALIŞMAMIZ

  • FEN VE DOĞA ETKİNLİKLERİ

  • DENEYLER

  • MÜZİK-RİTİM ÇALIŞMALARI

  • OYUN ETKİNLİKLERİ

  • DRAMA

  • MATEMATİK

  • AKIL OYUNLARI

  • MİLLİ VE MANEVİ DEĞERLER EĞİTİMİ

  • BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR İLE İLGİLİ ETKİNLİKLER

  • GÖSTERİLERİMİZ

  • SERGİLERİMİZ

  • GEZİLERİMİZ

  • AİLE KATILIMLARI-AİLE ZİYARETLER

  • REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK

 

06.03.2017 1161

 

***OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ***


 Okul Öncesi Eğitim Neden Önemlidir?

 

      Okul öncesi eğitimin çocuklar, aileler ve toplum açısından birçok faydası vardır. 0-6 yaş arasını kapsayan erken çocukluk dönemi çocuğun en hızlı geliştiği dönemdir. Beyin yapısı ve fonksiyonlarının gelişiminin üçte ikilik bölümü 0-4 yaş arasında tamamlanmaktadır. Erken çocukluk dönemindeki deneyimler beynin çalışma biçimi için belirleyicidir. Yapılan çalışmalar okul öncesi eğitim alan çocuklarda okula devam oranlarının ve okul başarısını daha yüksek olduğunu göstermiştir. Okul öncesi eğitim sosyal ve duygusal gelişim destekleyerek, yetişkinlik döneminde de kişilerin daha üretici ve verimli olmalarını ve sahip oldukları potansiyeli tam olarak kullanmalarını sağlar. Çocukların gelişim özellikleri, bireysel farklılıkları ve yetenekleri göz önüne alan, sağlıklı bir biçimde fiziksel, duygusal, dil, sosyal ve zihinsel yönden gelişimlerini sağlayan, olumlu kişilik temellerinin atıldığı, yaratıcı yönlerinin ortaya çıkarıldığı, çocukların kendilerine güven duymalarının sağlandığı, ebeveyn ve eğitimcilerin etkin olduğu kaliteli bir okul öncesi eğitim programına katılan çocukların diğer çocuklara kıyasla gelecekte okul başarıları daha yüksek, sosyal ve duygusal, sözel, zihinsel ve fiziksel gelişim açısından daha yetkin olduklarını araştırmalar göstermiştir.

 

 

 

 Okul Öncesi Eğitim Neden Gereklidir?

 

  • * Çocukta zeka gelişiminin %70 lik kısmı 7 yaşına kadar tamamlanır ve öğrenme becerisi bu yaşta gelişir.
  •  * Çocuğun grup içine katılması, sağlıklı ilişkiler kurması, kültürel değerlerine sahip çıkması, sosyalleşmesi gibi olgular bu yaşta gelişir.
  •  * Bu dönemdeki sapma ve olumsuzluklar çocuğun bütün yaşamını olumsuz yönde etkiler. 
  • * Farklı kültür ortamlarından ve ailelerden gelen çocuklar ortak bir yetişme ortamına okul öncesi eğitim kurumlarında ulaşır. Çocuk kendine güven duygusunu bu kurumlarda kazanmaya başlar. 
  • * Dilini doğru, yanlışsız ve güzel konuşma özelliğini bu yaşta öğrenir. Toplumu, çevreyi, evreni ve insan davranışlarını tanımaya başlar.
  •  * Nesneleri, eşya ve varlıkları, temel bir takım becerileri, davranışları, olumlulukları ve olumsuzlukları öğrenmeye başlama yaşı 4-6 yaşları arasındadır.
  •  * Aile içi desteğin tek başına yetmediği, çocuğun kendi yaşıtlarıyla birlikte olabileceği, bedensel ve zihinsel gelişmelerini sağlıklı biçimde sürdürebilecekleri bir ortam olduğu için okul öncesi eğitim zorunlu ve gereklidir. Sonuç olarak;Okul öncesi eğitim önemli ve her çocuk için gereklidir!...

 

Okul Öncesi Eğitimde Çocuklar Ne Tip Becerileri Kazanır?

 

Çocuklar okul öncesi eğitim ile sosyal, duygusal fiziksel ve zihinsel birçok beceri kazanır ve geliştirirler. Sosyal olarak paylaşmayı, sıra beklemeyi, kurallara uymayı, karşılıklı konuşmayı, oyun kurmayı, yaşıtları ile çıkan çatışmaları çözmeyi, kendini korumayı ve diğer çocukların haklarına saygı göstermeyi öğrenir. Yemek, uyku, tuvalet gibi öz bakım    becerilerini kazanmak, anne-babadan ayrı kalmak duygusal gelişimine katkıda bulunarak kendine güvenini artırır. Anaokullarındaki kesme, yapıştırma, boyama, kalem kullanma gibi faaliyetlerin düzenli olarak yapılması ise çocukların ince motor becerilerini geliştirir. Ayrıcakoşma, zıplama, fırlatma, tırmanma gibi faaliyetlerle de kaba motor fonksiyonlarını kullanırve geliştirir.Anaokulundaki nesneleri eşleştirme, sınıflandırma, ölçme, gözlem yapma ve fikirler üretme gibi çeşitli faaliyetler çocuğun matematik ve bilim becerilerinin gelişmesini sağlar.Canlandırma, taklit ve hayali oyunlar sayesinde hayal gücü gelişir. Arkadaşları ve öğretmenleri ile konuşmak dil becerilerini geliştirir. Kitapları incelemek,boyama ve çizimler yapmak, arkadaşlarına mektup yazmak gibi faaliyetler de dikkat ve konsantrasyonun artmasına ve erken okuma ve yazma yetilerinin gelişmesine yardımcı olur.Anaokulu çocuğun yaratıcı yönlerini ve ilgi alanlarını ortaya çıkarmak açısından da önem taşır.